Silnik 4C90

Czterosuwowy silnik tłokowy o zapłonie samoczynnym z wtryskiem pośrednim. Potrzeba skonstruowania wysokoprężnego silnika wynikła z rosnącej ceny paliw oraz dużego zapotrzebowania na benzynę silniku S-21. Konstruktorem silnika jest W. S. W. „Andoria”, a zespołem kierował inż. Andrzej Fryś. Prototyp zbudowana w drugiej połowie lat 70. Na początku lat 80. rozpoczęto produkcję seryjną. Silnik był ciągle rozwijany rzez dodanie turbosprężarki i intercoolera oraz zmianie pompy wtryskowej z sekwencyjnej na rozdzielaczową. W 2007 mocno zmodyfikowano jednostkę przez powiększenie średnicy cylindra do 94 mm oraz zastosowanie bezpośredniego wtrysku common raily. Oznaczono go jako ADCR.

Parametry techniczne:

  • Układ cylindrów rzędowy
  • Średnica cylindra 90 mm, skok tłoka 95 mm.
  • Pojemność skokowa: 2417 cm3.
  • Moc maksymalna: 70 KM przy 4200 obr/min.
  • Maksymalny moment: 146 Nm przy 2500 obr/min.
  • Ciśnienie użyteczne: 6,2 at
  • Ciśnienie wtrysku 15 Mpa

 

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>